Doctor Bike: forgáspont szervizakció

A Doctor Bike honlapján:

Ismét egy remek szervizakcióval rukkolunk elő, amivel az fully-s  Meridásoknak kedvezünk. A tél jóvoltából ideje lassan szögre akasztani az össztelós bringákat. Most van idő a gépek teljes átnézésére, amibe beletartoznak a forgáspontok is. Ha már nem mozog szépen a szeretett bringád hátsó felfüggesztése, akkor tuningoltasd a megkopott forgáspontcsapágyakat és a hozzájuk tartozó csavarokat, tengelyeket gyári szettel.

141201 drbike 2

Milyen problémákat okozhatnak a nem szakszerűen és rendszeresen karbantartott forgáspontok? Kezdetben a hátsó rugózás lomhává válik, esetleg különböző zajok hallhatóak a hátsó traktus felől, vagy a hátsó háromszög merevsége csökken (kotyogó csapágyak). Ez rontja a hajtás hatásfokát és a rugózás teljesítményét, magyarul lassabban, nagyobb erőfeszítéssel tudsz felfelé tekerni, és lefelé sem tudod úgy csapatni, mivel a rugózás nem tökéletes.

Ha mindezekre a jelekre nem figyelsz, a csapágyak acél perselyei elkezdik ledarálni az általában aluból készült tengelyeket, amitől a fent említett problémák felerősödnek. Ezek a tengelyek általában nem kaphatóak külön, így ha elkopnak, pótlásuk súlyos tízezrekbe is kerülhet.

141201 drbike 1

Jelenleg az alábbi Merida forgáspont kitek kaphatóak nálunk:

3054000294 Váz Hardware Kit Freddy alu                          19 900 Ft helyett 17 000 Ft
3054000227 Váz Hardware Kit Ninety Six alu                     19 900 Ft helyett 17 000 Ft
3054000249 Váz Hardware Kit One Twenty alu                 19 900 Ft helyett 17 000 Ft
3054000313 Váz Hardware Kit Ninety Nine Carbon          29 900 Ft helyett 25 400 Ft
3054000357 Váz Hardware Kit One Twenty alu                  24 900 Ft helyett 21 000 Ft

Ezeken felül vannak még külön csavarok, tengelyek vegyesen több Merida típushoz is.

Ne várjátok meg a jövő évet, készíttessétek fel a bringátokat még most!

Ha behozod hozzánk a bringádat, az átnézés teljesen ingyenes. Ha kiderül, hogy a hátsó forgáspontok nem működnek tökéletesen, akkor teljesen lebontjuk az alkatrészeket a hátsó háromszögről és környékéről (hajtási rendszer, váltás, hátsó kerék, hátsó fék, bowdenezés). Szétszedjük a forgáspontokat, kinyomjuk a csapágyakat, átzsírozzuk, és ha kell, cseréljük őket. Azután mindent alkatrészt (váltók, lánc, középcsapágy, stb.) letisztítunk, átzsírozunk, beolajozunk, és úgy szereljük össze a kerékpárt.

Ennek a költsége most, az akció keretén belül fix 9 900 Ft. Általában egy ilyen műtét minimum 3 órát vesz igénybe. Az óradíjunk 4500 Ft. Tehát normál áron minimum 14 000 Ft lenne egy ilyen művelet. Ez a kedvezményes ár csak a munkadíjat tartalmazza, a felhasznált alkatrészeket nem.

Mit kapsz tehát ezért a 9900 Ft-ért:

  • Forgáspont átnézés, átzsírzás, alkatrész csere (ha szükséges)
  • Középcsapágy/hajtómű tisztítás és átzsírzás
  • Nyeregcső és nyereg-vázcső tisztítás és kenés
  • Váltórendszer tisztítás, kenés
  • Lánc tisztítás és kenés
  • Esetleges váltórendszer átbowdenezést (anyagdíj külön tétel)

Mit gondolsz? Megéri ennyi pénzért évekkel meghosszabbítanod a vázad élettartamát?