Eurobike-2014-es Ritchey újdonságok

A Velo.hu Magazin cikke. Írta: Thommey.

Nagyon kevés olyan stand van ahol fel tudod lelni a cég tulajdonosát is.
Egyrészt azok már többnyire befektetőcégek noname emberei, másrészt elfoglaltabbak annál minthogy ott legyenek. Tom Ritchey tavaly is, és idén is ott volt hogy válaszoljon a kérdésekre, pedig elhihetitek hogy lett volna jobb dolga!
 
 
Őszintén rákérdezett hogy mi a helyzet a hazai piacon, pedig a mi országunk nagyon kis pont az óriási német/francia/EU-s piacok mellett. De egy jó tulajdonos minden részletre figyel!
 
 
Az első érdekesség amibe belefutottunk az egy 80-as évek elején épített acél Ritchey gép volt, ami a kis tábla szerint egyike volt az első gépeknek amiket még maga Tom épített. Már akkor a ma újra felfedezett monorail sínes nyeregrögzítéssel rendelkezett, és kerekei is a ma divatos baloon-bike vonalat képviselik.
 
 
Majd következett a háromszoros világbajnok Nino Schurter versenygépe, melyet meglepő módon nagyon negatív állású, és fullra letolt stucnival használ. Ez azért is meglepő, mert Nino az egész XC mezőny legtechnikásabb, és leggyorsabb lejtőzője (na nem mintha fölfelé lassú lenne), és ez a beállítás abszolút nem kedvez a downhillezésnek. Természetesen ő is Ritchey WCS karbon cuccokkal megy, és a pedálja is a cég csúcsmodellje.
 
 
De most a bringák után evezzünk az alkatrészek területére. Megújult a Z-Max gumi is, méghozzá rögtön 650B-s WCS Evolution kivitelben. A 26, és 29"-os méretben is elérhető modell igazi mindenes. Oldalsó mintái VFA (Vector Force Analysis) segítségével terveződtek, és maga a teljes mintázat is két komponensű gumikeverékből készül. Florain Vogel kedvenc versenygumija tubeless ready, és mindössze 586g-ot nyom. Persze Comp kivitelben is elérhető.

 
A legendás Race Slick országúti gumi is visszatért, méghozzá döbbenetes 189 g-os súllyal, és 120 TPI-s szövetsűrűséggel! A 60A gumikeverék kiváló tapadással ruházza fel a gyártó szerint, mindamellett hogy a gördülési ellenállása is alacsony. Nem csak 23, hanem 25 mm-es szélességben, és Comp kivitelben is elérhető lesz, sőt a szingókat kedvelőknek "tubular" kivitel is készül.
 
 
 
Ha már országúton, és a kerekeknél maradunk, akkor jöjjön az új WCS Apex, méghozzá rögtön négyféle kivitelben. Egyrészt peremes, és szingós gumikhoz van megfelelő verzió, és nem csak 46, hanem 88 mm magas oldalfallal is elérhető lesz természetesen karbonból. Minimalista kialakítású, és ezáltal könnyű Phantom Flange agyakkal készül, és Sapim CX (46 mm) illetve DT New Aero (88 mm) küllők teszik teljessé a képet. A hátsó agyban 12 ponton reteszelő kazetta található hogy minél hatékonyabb legyen a tekerés.
 
 
 
Persze aki nem akar karbon kereket, annak itt az új ZETA II szett 17 mm széles klasszikus alumínium felnivel tubeless ready kivitelben, és szintén Phantom Flange agyat használva.
 
 
 
Montis kereknél sem maradunk újdonságok nélkül hiszen megérkezett a WCS Trail. Aerodinamikus oldalfalú alufelnivel készül a minimális súly, és a maximális merevség érdekében. Természetesen tisztán UST kompatibilis, így a belső nélküli gumikhoz sem kell sem szalagot, sem folyadékot használnod. A hátsó agy hagyományos gyorszárral, és 142x12-es átütőtengellyel is használható, az első pedig mind a 20 mm-es mind a 15-össel, és a hagyományossal is. A súlykönnyítés érdekében CenterLock tárcsafelfogatást használnak, és DT Competition küllőkkel fűzik. Természetesen az átjárhatóság miatt Shimano, és SRAM XD kazettával is megvásárolható. A 26", 650B, és 29"-os méretben is kapható szett súlya 1574 g (26")
 
 
Nem véletlenül jött ki a Trail kerékszett, hiszen a trail/enduro szakág nekik is fontos! Éppen ezért egy teljes Trail névre hallgató szettet dobnak piacra. Van ebben a nyeregcsőtől a stucnin át a nyeregig minden. A stucnik közül a WCS csak 115 g-ot nyom. Ennyi néhány éve még a csúcs XC kategóriától is szép volt! A WCS Trail nyereg CrN/Ti sínnel, és karbonszállal erősített ülőlappal pedig 223 g.
 
 
Mivel nagyon terjednek a monolink, azaz egy központi sínnel rendelkező nyergek ezért a Streem, és Contrail családból is találunk ilyen rendszerű modellt. A legkönnyebb Streem WCS Vector EVO mindössze 175 g, persze ehhez sok helyen kellett karbont használni.

 Az eredeti cikk a Velo.hu Magazin weboldalán olvasható.