A 2023-as gravel világbajnokság aranyérmes bicaja

A Trailhead cikke. Az eredeti itt olvasható.
 
Ahogy a cím már sejteti egy igazi csúcs kategóriás gravel bringáról lesz szó, bár nem teljesen friss és ropogós a modell, de nekünk még új volt. És a teszt ezúttal nem csak arról szólt, hogy milyen is, mert hát milyen lehetne egy bringa, amivel VB-t nyernek, hanem arról, hogy nekünk mitől jó és, hol vannak a határai és, hogy a méretezés, a gyártói ajánlás mennyire helytálló. A Merida ugyanis az én 184-5 centimhez többnyire az L-es méretet ajánlja más modelljeinél, de itt egy kicsit máshogy közelítik meg a témát, és a felhasználói stílustól is függővé teszik a méret választást. A komfortos, túrázós célokra az L-es méretet ajánlja továbbra is, de sportos versenyzős tervekhez már az M-es a jobb szerintük. És, hogy a dologban lehet valami, azt már kicsit előre vetíti az a tény is, hogy Matej Mohoric, aki szintén 185cm, egy ilyen S-es váz nyergében lett tavaly világbajnok, igaz 140mm-es stucnival. Mi most kipróbáltuk az M-es és az L-es méretet is.
 
 
De először azért nézzük a gép részleteit.
 
A nálunk járt teszt kerékpár, a Silex 8000-es, a legjobb felszereltségű verzió. Természetesen carbon (CF-2) vázról és full karbon villáról van szó. A váz 1220 gramm (az alu 1900g) míg a villa 540gramm, ami egyébként magasabb 17mm-el, azaz 415mm-es villát kapott, mint a korábbi modell. Ezzel egyidejűleg rövidebb, sportosabb lett a fejcső, bár még így is a hosszabbak közé tartozik. (aminek én kimondottan örülök) De a geometria gyakorlatilag minden részlete változott egyidejűleg. A montiknál megfigyelhető trendet követve a fejcső laposabb másfél fokkal (69.5), míg a nyeregvázcső meredekebb lett fél fokkal (74,5)
 
A cikk még nem ért véget, olvass tovább >
 
8000_gryblk_my24
Merida Silex 8000 II/1
Terméklap