A One-Twenty születése

A Bikemag cikke. Írta: Kuntár Bence.
Az eredeti cikk itt olvasható.

A Stuttgart melletti központban bepillantást nyerhettünk a fejlesztési folyamatokba és megismerkedhettünk az új One-Twenty megalkotóival.

2006 óta kerékpározom, 2011 óta olvashatók írásaim a Bikemag hasábjain, mégis talán az első alkalmak egyike volt a szeptember közepi kirándulás Magstadba, a Merida európai fejlesztőközpontjába, ahol tabuk nélküli, konstruktív beszélgetést sikerült folytatni egy cég munkatársaival. Az éves bemutató események, mint pl. a ruhpoldingi teszttábor jó lehetőséget adnak az új modellek megismerésére, de kevés részletet tudhatunk meg a technikai háttérről. Más márkánál egy ilyen összejövetelen tesztelték türelmemet azzal, hogy minden technikai kérdésre a következő válasz jött: A mi mérnökeink a legjobbak! Előfordult olyan is, hogy a vacsora utáni négyszemközti faggatáson az elvileg R&D osztályról delegált kolléga kibökte, hogy ő ilyen mélységben nem tud válaszolni a kérdéseimre. Nem titok, hogy két évet én is dolgoztam fejlesztőmérnökként a kerékpáriparban, ezalatt az időszak alatt, talán egyszer kerültem kapcsolatba a médiával, az ilyen irányú kapcsolattartás a marketing osztály feladata.

Ezért is örültem meg kifejezetten a BikeFun Hungary által felajánlott lehetőségnek, aminek célja az európai központ bemutatása volt, a legújabb One-Twenty fejlesztési lépésein keresztül. Az utazás kimenetele az utolsó pillanatig necces volt, de miután a csuklóm összecsavarozását sikeresnek titulálta a Doktor Úr, a tesztelésnek sem szabhatott semmi gátat.
A stuttgarti reptéren Simon Oppold fogadott, ő a teljes Merida & Centurion csoport marketing vezetője, közel 20 év tapasztalattal a kerékpáriparban. A parkolóban be is mutatkozott a régió nevezetessége, vendéglátóm autója mellett egy Porsche GT2 RS parkolt John Player Special festéssel. Az irodába vezető úton bebizonyosodott sejtésem, Németország ezen részén is meglehetősen telített a munkaerőpiac, a friss diplomásokat, főleg a mérnököket és informatikusokat azonnal felszippantják a régió nagyvállalatai, a Bosch, a Mercedes és a Porsche is ezen a környéken tartja székhelyét. Az oktatás minősége tehát kifejezetten magas, az ipari környezet adott, így nem véletlen, hogy a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója itt rendezte be európai R&D központját. A nagyságrendileg 15 fős csapat Jürgen Falke irányításával tervezi a legújabb modelleket. Korábban Röszler Csaba révén nyerhettünk bepillantást a fejlesztés folyamatába.


Az érkezést követően Simon egyből végigvezetett az épületen, a legfelső szinten egy szobában foglalnak helyet a mérnökök és az ipari termék – és formatervezők. Ezt Jürgen Falke irodája köti össze a termékmenedzserek helyiségével. Egy nagyobb bemutató – és tárgyaló rész mellett a felső szinten található a tesztlabor is. Itt prototípusok és szúrópróba szerint kiválasztott gyártásból származó vázak statikus tesztjeit végzik.

A cikk még nem ért véget, olvass tovább!

 

9.xt-matt-oliva-zold
2019 Merida One-Twenty 9.XT