Imádni fogod! - Merida Big.Trail 500 Teszt

Írta: Vizdák János.
Az eredeti cikk a TrailHead.hu-n olvasható.
 
Nem is olyan rég teszteltük az elődjét és már azt is imádtuk, szuper kis trail bringa volt. Így azért nagyon nem kellett aggódnunk milyen is lesz az utód, inkább csak az volt a nagy kérdés a teszt előtt, hogy mennyire érezhetőek a változások az elődhöz képest.
 
 
 
És akkor adjunk neki.
 
Már messziről látszik, hogy egy sportos, trailes geometriával van dolgunk.  Az üléspozíció és a testhelyzet is klasszikus endurós. Ülés és súlypont középen, a hát relatív egyenes, jól rá lehet terhelni a kormányra. Nagyon kényelmes testhelyzet, és tökéletes súlypontot, azonnal megszereti az ember.
 
Az összekötő szakaszokon jól jön a merev bicaj, könnyebb és kevesebb energia vész el, de azért érződik a súly és vastag gumi, azt nem lehet mondani, hogy repül, de nem is ez volt a cél a tervezésénél. A saját, kicsit lassabb tempójában viszont egész nap kényelmesen használható, sőt ha megnyomod, még meg is indul, érezhetően jobban, mint a fullyk. Szóval, ha te is tekerészős típus vagy, akkor a merev bicaj még mindig jó irány tud lenni. A nagy tekerésekben sokat segít amúgy a Merida saját nyerge is, ami nem néz ki rosszul, bár láttunk már szebbet is, viszont el kell ismerni, hogy nagyon kényelmesre sikerült, tényleg szuper a hosszú ride-ok során is, ez amúgy egy 2025-ös újdonság a Meridánál.
 
Fölfelé annyira egyszerű vele az élet, hogy már-már unalmas. A nagy gumik, erős mintával és persze a meredek fejcsőszöggel tökéletes tapadást biztosítanak. A legmeredekebb emelkedőn is gyakorlatilag maradhat az ember az alap testhelyzetben és csak nyomni kell. Nagyon szuper a geometria mászáshoz és nagyobb tekerésekhez is.
 
 
Persze tudom, ez a lőtéri kutyát sem érdekli egy ilyen bringánál, úgyhogy nézzük mit tud lefelé:
 
Ami szintén érződik azonnal az a lapos fejcsőszög, nem kanyarodik fürgén, sőt érezhető, hogy erő kell a kormányzáshoz aszfalton. Ez elsőre talán, nem hangzik olyan jól, de cserébe STABIL, barmi stabil. Ez az első és legfontosabb, ami eszembe jut róla. Ebben fontos szerepe van a lapos 64 fokos fejcsőszögnek. Nem idegeskedik sehol, akkor sem, ha megüti valami a kereket, könnyű pontosan irányba tartani a  kormányt és csak robogni át mindenen. És ugrálni is nagyon bátran lehet vele, ez a stabil geometria és a masszív váz plusz alkatrészek nagy magabiztosságot ad, sosem éreztem hogy féltenem kéne.
 
A cikk még nem ért véget, olvasd tovább >
 
 
500_mokbrn_MY25.jpg
Merida Big.Trail 500
Terméklap