A Trailhead.hu cikke. Írta: Vizdák János
Nem rég teszteltük a nagytesót és most hatalmas örömünkre az SL verziót is kipróbálhattuk. Nem tudom nem lelőni a poént, de ez valami elképesztően jó lett!!! Na, ekkora spoilerezés után kicsit lenyugodva próbálom kifejteni az élményt, amit ez a gép ad.

A technikai specifikációval nem nagyon bajlódnék, mert egyrészt itt megtalálod, másrészt két verziót is kipróbáltunk belőle. Az egyik az eONE-SIXTY SL 8000-es verzió volt, a másik pedig a kicsit egyszerűbb felszereltségű verzió, az eONE-Sixty SL 6000-es modell.
Ami a megjelenést illeti, legalább 10 pontos, a vázforma nagyon guszta, ebike-hoz képest szinte kecses, mégis erőt sugárzó, nagyon jó kiállású gép. Látszik a modern geo messziről is. Jók az arányok és bár szemrevételezéssel ezt nem lehet azért megmondani biztosra, de nem látok gyenge alulméretezett alkatrészt rajta. A motor beépítés is jól sikerült, minimális a le és előre nyúlás, nem akad le könnyen a nagy szikla lépcsőkön sem. Ezt ki is próbáltam egy helyen ahol rendszerint leszoktak, de ez nem, szóval zseni, de ne szaladjunk ennyire előre…

Haladjunk a szokásos tematika szerint, először síkon és felfelé. Már itt könnyű beleszeretni a gépbe, mert az új Bosch motor olyan finoman adagolja hozzá és veszi el a rásegítést, hogy gyakorlatilag semmi rántás vagy falba álló érzés nincs, mikor elveszi 25 felett, csak finoman lehet érezni, hogy már nem segít, de nem ütközöl falba. Ez részben persze annak is köszönhető, hogy a 20kilós gépet annyira könnyű tekerni, hogy ilyenkor még saját erőből is tovább gyorsítható. Ez egy nagyon jó érzés! Mert ugye kevés fájóbb dolog van, mint amikor a nagy e-bike 25-nél nagyon megáll és bárhogy erőlködsz nem történik szinte semmi, így el is engeded. Az eONE-SIXTY SL meg, ha nem is analóg bringa módjára, de még mindig élvezetesen tekerhető sőt tovább gyorsítható marad.

Ez a finom erő adagolás természetesen terepen is nagyon hálás, nem akar a bicaj kitörni alólad nyálkás csúszós meredek részeken sem, de mégis van benne elég erő, hogy bárhol felvigyen. A geometria brutálisan jó mászáshoz is. Nagyon a közép tengely felett ülsz a 78,5 fokos nyeregvázcső szögnek köszönhetően. Ezt elsőre kicsit szoknom is kellet, mármint az érzést, hogy ennyire egyenes háttal ülök, de hamar megszerettem, és el kell ismerni, terepen élesben ez nagyon jó testpozíció. A technikás és meredek emelkedőkön sincs vele semmi extra meló, könnyedén a helyeden tudsz maradni és csak nyomni kell neki. Helyesebben pörgetni. A motor ugyanis úgy van hangolva, hogy kicsit rákényszerítsen a pörgetésre. Akkor segít igazán, ha kónuszon váltás nélkül akarsz mindent megoldani, akkor bajban leszel. A kijelzőn amúgy jelzi is, hogyha ideje váltani, de ezt mondjuk nem könnyű észlelni, mert kissé kiesik a látómezőböl, főleg hogy azért lehet vele olyan tempót menni felfelé, hogy fullon a terep lesz fókuszban. A Bosch Motornak van egy Extended Boost funkciója is, ami elvileg rövid pedálmozdulatra ad erőt ezzel segítve a tereplépcsőkön való feljutást. Ez az ETOUR üzemmódban érhető csak el. Nekem annyira ezt nem sikerült előcsalogatni. Illetve inkább azt mondanám, hogy a többi rásegítési módban is ugyanolyan jónak éreztem.
A cikk még nem ért véget, olvass tovább >