Tank, de a játékosabb fajtából - eONE-SIXTY 875

Itt az új Merida eONE-SIXTY!
 
Eredeti cikk a Trailhead.hu-n. Írta: Vizdák János
 
A Merida eONE-SIXTY megújult verziója igazából nem is olyan nagyon új, hiszen már tavaly piacra került. Mi ebből most a 875-ös verziót kaptuk meg egy alapos tesztre, de hogy ne unatkozzunk közben, megkaptuk a könnyített eONE-SIXTY SL 8000-est is belőle, hogy egy kicsit házon belül is össze lehessen hasonlítani, de arról majd később írunk. Kedves, szívünknek való melók lesznek ezek.
 
 
Az új Merida eONE-SIXTY 875-nél a fő cél az volt, amellett hogy maximális endúró élményt adjon, az hogy bárkit, lehetőleg minél messzebbre eljuttasson, ezért aztán nem spóroltak az akkuval, kapott egy 750Wh kivehető akkupakkot, amit még egy 360Wh range extenderrel is meg lehet bikázni, ha mondjuk a „föld kerülés egy töltéssel” lenne a cél. Már a 750Wh is bőven elég egy egész napos ride-hoz, persze akkor, ha nem csak a Boost fokozatot használod. Ha már fokozatok, akkor mondjuk el, hogy az appon keresztül a 85Nm nyomatékkal rendelkező Shimano EP801 motor teljesítményét és karakterisztikáját természetesen nagyon jól, a saját igényeidhez tudod hangolni, de mondjuk ez manapság már nem olyan rendkívüli, mondhatnám alap. De ettől még fontos, és nagyon szeretjük ezt a lehetőséget. A Shimano EP- EP-801-es a korábbi 800-as hoz képest 20% nagyobb max teljesítményre képes, azaz most már 600w a korábbi 500w helyett. Ráadásul a 801-es motor összekapcsolható elektromos XT/ CUSE Di2-es váltóval, ami képes a Free shifting és az Auto shifting funkcióra. Ugyan ezeket még nem próbáltuk, (de elvileg hamarosan egy másik tesztben) de így elsőre ebike-on kimondottan jó ötletnek tűnik.
 
 
Ez a verzió csak alu vázzal érhető el, ami szerintem jobb is így, akit nem zavar a tömeg, illetve fontosabb neki a nagy aksi és nagy motor, annak nem okoz gondot +1 kg az alu váz miatt, cserébe viszont jóval kedvezőbb ár, mintha carbon lenne.
 
Amit nagyon szerettünk és új az elődjéhez képest, hogy ez a modell is megkapta, a most már gyakorlatilag a teljes Merida fully palettára jellemző Flexstay, valódi hátsó forgáspont nélküli felfüggesztési rendszert, azaz csapágyazott forgáspont helyett a láncvilla és a támvilla találkozásánál az anyag hajlása végzi a minimális elmozdulást. Ez a most már több éve a piacon lévő rendszer eddig kiválóan bizonyított. Könnyebb, talán merevebb is, pár csapággyal kevesebb, és nem tudok törésről ez idáig, szóval, aki esetleg parázott tőle, az most már megnyugodhat, bírja és működik, méghozzá szuperül. Karbantartani meg pont nem kell azt,
ami nincs, ugye.
 
 
 
A bicaj elöl 29-es kerekekkel, 170mm telóúttal, hátul pedig 27,5-es kerekekkel, 174mm úttal kényeztet, de opcionálisan hátul is használható 29”-os kerékkel a geometria torzulása nélkül, egy kis flipchip segítségével. További érdekessége, hogy az eONE-SIXTY 875 a Limotec dropperével jön, ami nem a legkönnyebb a piacon, viszont szerszám nélkül állítható 30-230mm-es droppolás közt.
 
A teljes konfiguráció:
Váz: eOne-Sixty Lite IV alu 160 29×2.6 148×12 intube 750 Wh
Rugóstag: Rock Shox Super Deluxe Select
Teleszkóp: Rock Shox ZEB Select Air 170 Tapered 44mm fork offset 29×2.8 max
Fékek: Shimano XT 4 dugattyús
Féktárcsa Első: Shimano RT64 220 mm
Féktárcsa Hátsó: Shimano RTEM600 203 mm
Lánc: LG500
Hajtómű: FSA 1x Steel Chainring 36T
Hajtókarhossz: Shimano FC-E8150 165mm
Váltó: Shimano XT RDM8130 LinkGlide 11
Fogaskoszorú: Shimano LG700 10-50T 11s
Pedál: VP VPE-527
Kormány: Merida Expert eTR 780 20
Kormányszár: Merida Expert eTR II alu 35 0 ASD Supernova mount
Kormányszár hossz: 40 mm all sizes
Kormánycsapágy: Acros ICR Merida External neck w/ Blocklock
Agy Első: Shimano XT 110×15 32 CL
Agy Hátsó: Shimano XT 148×12 32 CL
Felni: Merida Expert TR II 110×15 148×12 28 alu Tubeless ready (acc. not incl.) front 29 Rear 27.5
Nyereg: Proxim W400 STN V-mount +minitool
Nyeregszár: Merida Team TR II 34.9 0 all sizes 30-230 SPT
Dropper kar: Shimano SL -MT500-IL
Váltókar: Shimano XT M8130 11
Belsőgumi: 27.5*2.3/3.0(2.4/2.8) F.V 48L Thin(1MM)
Gumikülső Első: Maxxis Assegai 29×2.5  fold TR EXO+ 3C MaxxGrip
Gumikülső Hátsó: Maxxis DHR II 27.5×2.6  fold 3C EXO+ TR
Lámpa Első: Lezyne E-Bike Power STVZO E115, reverse Merida Custom Mount
Motor: Shimano EP801 85Nm
Akku: Trendpower Internal Battery Gen 2 750Wh
Üzemmódváltó: Shimano SW-EM800-L
Display: Shimano SC-EM800
 
A cikk még nem ért véget, olvass tovább >>>
 
875_gldgry_MY25.jpg
Merida eONE-SIXTY 875
Terméklap