Ninety-Nine
A sorozat második cikke itt olvasható a M.O.R.E. rendszerről.
Technikás XC-pályán vagy rövidebb távú maratonokon a 2x10 sebességes rendszerek nyerők! A versenyzők közül szinte már mindenki duplatányéros hajtóművet használ. A Ninety-Nine egy olyan verseny-fully, melynek felfüggesztését már eleve 2x10-es rendszerhez optimalizáltuk, a fejlesztésbe bevonva a Multivan Merida Biking Team profi versenyzőit is. A (szükség esetén) teljesen zárható csillapítás karakterisztikáját kompromisszumok nélkül egy ultrakönnyű, ultramerev, versenyzők által használatos „rakétához” terveztük: a bringa agresszíven gyorsítható, a felfüggesztés semleges a pedálterhelésre, ugyanakkor nyitott állapotban maximálisan érzékeny. A 2012-es Merida palettán a Ninety-Nine két karbon és két alumínium modellel debütál.
Az XC- és maraton versenyzés újraértelmezése: Nincs még egy 100 millimétert mozgó fully, amit ennyire tudatosan a 2x10-es hajtóműhöz fejlesztettek volna, mint az új versenygépünk, a Ninety Nine. Az új bringa megszületése a Multivan Merida Biking Team versenyzőinek és fejlesztési részlegünknek a rendkívül sikeres Ninety-Six össztelós versenygéppel kapcsolatosan, több év alatt szerzett tapasztalatain alapul. A Ninety-Nine-nal ismét a világversenyek dobogóit célozzuk, az új kerékpár hasonlóan könnyű, mint a Ninety-Six, ugyanakkor stabilabb a középrésze, továbbá hatékonyabban működik a felfüggesztése.
Az „X-Taper” kúpos fejcsőnek köszönhetően a 100 milliméteres villa tökéletesen irányba tartható és stabil. Hátul a 99 millimétert mozgó felfüggesztés érzékenyen mozog, ugyanakkor semleges a hajtásra. Mindezt kombinálva a hatékony tekerésre optimalizált geometriával, a Ninety-Nine kétségkívül egy telivér versenyparipa. Ráadásul a csillapítás teljesen zárható, sőt – a team verzión – leültethető a teleszkóp, így kiválóan gyorsítható a gép, és rendkívül hatékony a meredek emelkedőkön. A váz fő elemei, a hátsó traktus és a himba is karbonból készül, megkönnyítve a harcot az óra ellen, annyi súlyt megtakarítva, amennyit csak lehetséges – a Ninety-Nine Carbon Team D tömege pedálok nélkül mindössze 8,9 kg! Az új össztelós bringánk azonban nemcsak az adatok szempontjából nyerő, a felfüggesztés teljesítményének köszönhetően is etalon a 100 mm-es kategóriában. A mechanizmust 2x10-es hajtáslánchoz, versenykörülményekhez optimalizáltuk, és a M.O.R.E. technológiának köszönhetően minden vázméretben kiemelkedően viselkedik. A vázban megtalálhatóak továbbá a Double Chamber – dupla kamrás – csövek, a megerősített középrész pedig 80 N/mm energiaspórolást jelent minden egyes pedálhajtásnál.
Az organikus design nyelvén: A funkcionalitást és a stílust ötvöző
támvilla kialakítása a nyeregcső körül adja meg a hátsó villa profi
kinézetét. Az átmenet a felsőcső és az ülőcső találkozásánál
szintén művészi kidolgozású.
Irányíthatósági képességek: A kúpos „tapered” fejcsőnek
köszönhetően, a 100 mm rugóúttal rendelkező villa a
rezonancia lehetőségét kizárva garantálja a maximálisan
biztonságos kormányzást.
Biztos lábakon: A BB30 középrész tökéletes erőátvitelt garantál,
a felfüggesztés egyszerre érzékenyen és semlegesen dolgozik
Az általunk forgalmazott Ninet-Nine bringák, amelyek megtalálhatóak weboldalunkon is:
Merida Ninety-Nine Carbon Team
terméklap
Merida Ninety-Nine Carbon 3000 D
terméklap
Merida Ninety-Nine 2000 D
terméklap
Merida Ninety-Nine PRO XT D
terméklap
A fenti kerékpárok vázai is laphatók, a Carbon 3000 D kivételével,
illetve a 2000 D változat kétféle színben rendelhető:
Fehér / Fekete / Zöld vagy Fehér / Fekete / Kék