Gravel kérdések: 1/2 tányér, 650b/700c?

A Bikemag cikke, írta: Márkus János.

 

Nagyon sokszor felmerül a kérdés a gravel bringák kapcsán, hogy egytányéros vagy kéttányéros rendszert válasszunk, illetve, hogy a kisebb átmérőjű, de szélesebb gumis 650b kerékméret vagy a 700c a jobb választás. Hogy utánajárjunk a kérdésnek fogtunk két karbonvázas Merida Silexet, melyek közül az egyik (6000+) egy tányérral és 650b-s kerékkel, a másik (7000) pedig két tányérral és 700c-os kerékkel volt szerelve és kipróbáltuk, hogy melyik mit tud.

A Merida 2020-as újdonságait bemutató cikkemben már utaltam rá, hogy elvittük az új Silexeket egy egész napos körre úgy, hogy közben cserélgettük a bringákat. Így tökéletes lehetőség adódott arra, hogy kipróbáljuk, melyik bringa hol érzi magát igazán elemében. Négyen voltunk, de csak kétféle kerékpárt vittünk, két Merida Silex 7000-et 700c-s kerekekkel és az új kéttányéros Shimano GRX szettel, és két Merida Silex 6000+ 650b kerekű bringát, amin a Sram Force1 egytányéros szettje teljesít szolgálatot. A két bringa ugyanarra a vázra épül, csak a szettekben, a kerékméretekben és minimálisan a kiegészítőkben van különbség, így nincs lényegi elem, ami torzítani tudná a tesztünket, és ennek köszönhetően tudunk a címben szereplő kérdésekre koncentrálni. Egyébként még tömegben is alig van különbség a két kerékpár között, fél kulacsnyi víz tömegét meg szerintem a bringások 99%-a nem vesz észre, köztük én sem.

A cikk még nem ért véget, olvasd tovább!

A 2 tesztelt Silex a Merida Concept Store-ban is kipróbálható, te is meggyőződhetsz a kerekek közötti különbségről.